11 augusti 2012

Lördagsbesök på landet

Idag har vi varit och hälsat på Clara, Peter och Tobias. De flyttade i sommar från Tomtebo ut på landet till en by utanför Burträsk för att komma jobb och släkt närmare. Jag och Clara har känt varandra sedan universitetstiden och vi har dessutom jobbat tillsammans. Mellan våra barn skiljer det fem månader och de har dessutom gått på samma förskoleavdelning. Det är så klart trist att att en sådan fin vän flyttar så långt bort och att Mika och Tobias inte kommer gå på samma avdelning i fortsättningen. Men det är bara att försöka göra det bästa av de förändringar som sker. De har ju inte flyttat sååå himla långt trots allt. Men det klart, de spontana besöken lär nog utebli :) Med tanke på hur fin gård de har köpt och allt därtill så tror jag det här kommer bli toppen!

Vi har haft en mycket trevlig dag med massa god mat, prat, krockettävling och busiga barn! Mika och Tobbe är jättesöta tillsammans och de känner verkligen varandra bra, mycket tack vare tiden på förskolan förstås. Jag glömde min mobil hemma idag så därav inga Instagramuppdateringar men den vanliga kameran tog jag allt med :)










Hittade en höstplantering i en zinkbalja på Buketten som passade perfekt i det inglasade uterummet!

1 kommentar: