28 februari 2012

Barnappar till Ipad

Jag har länge tänkt publicera ett inlägg om vilka barnappar vi har på Ipaden. Nu när Sofia skrev ett inlägg om Färgmonstret så kände jag att jag genast måste bidra med ett strå i stacken :)

Kommenterar endast de appar som jag anser är värda att kommentera :)

Wombi Color Monster - Färgmonstret. Jättegullig och lärorik app där barnet lär sig/tränar på färger. Värd pengarna!

Pekboken- en pekbok med djur, djurens ungar, färger, fordon och frukt och grönt. Innehåller även "Memory" och "Hitta" där barnet ska gissa rätt bild (4st) utifrån vad rösten säger. Värd pengarna! 

Doodle Buddy - bra ritprogram. Gratis.

Buildo Museum - stickers med ljud och som kan placeras i olika "skrämmande" miljöer. Finns fler Buildo program med andra miljöer. Laddade ner denna för den var gratis.

BabyPiano - som det låter: ett piano och det går även att få djurläten för varje tangent. Vi har lite-versionen som är gratis.

Draw Stars - rita stjärnor i 3D. Fint men rätt tråkigt i längden. Gratis.

Träffa djuren - interaktiv ljudbok med fyra miljöer och dess djur. Jättesöt och värd pengarna!

Kul för barn - en pekbok med djur, djurens barn, fordon, saker, en av fyra, pussel och memory. Värd pengarna!

LEGO DUPLO - jättesöt gratisapp med ett litet äventyr för de små att lösa. (Förväxla ej med Duplo Jams som är riktigt kass.)

Kom gärna med fler exempel. Vi har många mil i bilen vi måste döda framöver :P

5 kommentarer:

  1. Bra tips! August älskar att hålla på med min iPhone, så jag ska ta och ladda hem några av de där apparna. :)

    SvaraRadera
  2. Jag kan ta med en lista upp när jag kommer om du vill? Jag frågar syster, hon jobbar ju med det där

    SvaraRadera
  3. Men jaa, precis vad jag har letat efter! Vi har bara talking tom som alva brukar vara inne på men man har ledsnat lite efter ett halvår.. Annars sitter hon bara och kollar på film, men ska genast kika in på dessa och se om vi hittar några favoriter! kram

    SvaraRadera
  4. Ska ta tag i detta och göra ett inlägg jag med, snart :-)

    SvaraRadera