4 september 2012

Bloggtorka och Gaga

Jag vet att min blogg håller på att damma igen.. besökarstatestiken går stadigt nedåt och det är ju inte direkt konstigt förstås men ändå finns det ett gäng tappra som kikar in i förhoppning om ett nytt inlägg. Ledsen att behöva göra er besvikna då inga inlägg dyker upp :/ Just nu känns Instagram så mycket roligare och betydligt mer lättillgängligt. Men jag ska skärpa mig och det NU :)

Orkar inte sammanfatta allt jag har gjort senaste tiden men Lady Gagas konsert förra veckan måste jag bara skriva några rader om. Konserten var helt obeskrivligt bra då showen var enormt spektakulär plus att Gaga verkligen håller måttet med sin otroligt mångsidiga röst. Jag rös nästan hela tiden, så bra var det :) Jag är verkligen inget "superfan" som lyssnar på hennes musik dagligen, kan alla texter och allt om henne. Nä långt ifrån men ändå så tycker jag detta var en oförglömlig upplevelse, ja i alla fall för mig. Jag har ju inte "ens" varit i Globen tidigare och bara stiga in där var ju rätt häftigt. Alla Gagas kända hits som t ex "Born this way", "Bad Romance", "Telephone", " var så klart otroligt bra men jag fick även upp öronen för några nyare låtar som "Highway Unicorn" (road to love), "Bloody Mary", "Fashion of his love" och många fler. Gagas "Born this way" album blev helt enkelt så mycket bättre när man sett henne live! Nu längtar jag till DVD:n kommer ut, tills dess får YouTube duga. Filmklippet nedan är introt av konserten. Riktigt mäktigt när Gaga kommer inridandes på en "mekanisk" häst. Utöver hästen så fick vi även se Gaga förlösas, dras genom en köttkvarn, komma åkandes på en motorcykel mm. Show delux!

2 kommentarer:

  1. Så synd att vi inte fick boende jag och mina systrar, hade också tänkt åka och se henne i globen! Men vi åker nästa vecka istället och går på musikal...får duga, men jag tror dig när du skriver att det var otroligt att se henne live :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du är så nöjd med konserten! Globen är mäktig, jag har ju spelat några SM-finaler där som du kanske vet :) Och varit på konsert också, jag och min mamma såg Celine Dion för några år sedan och det var också riktigt bra. Världsartister är roliga att se! Kram på dig!

    SvaraRadera