26 maj 2012

Härliga helg

Igår kväll var Lina och Annika här på lite tjejmys med vin och prat i massor. Riktigt trevligt var det! Så trevligt att tiden sprang iväg efter midnatt alldeles för snabbt :P Jocke var på kickoff med jobbet och jag fick i säng Mika halv åtta just innan tjejerna kom. Sen sov vi till ca 9.30 idag. N A J S!



Idag har vi hunnit med mycket trots sovmorgon. Jocke har varit lite bakis men han är även helt däckad av pollen just nu. Jag är inte direkt avis. Så det blev bara jag och Mika som cyklade till brännbollsyran för att träffa Maria och Marcus. Där picknickade vi lite och hade trevligt. På hemvägen cyklade vi förbi Clara, Peter och Tobias där vi blev bjudna på glass. Sen cyklade vi hem och käkade lunch. Mycket cykling idag, härligt! 

Vidare har jag putsat fönster, skurat altanen och den lilla cafegrupp vi har där. Även fixat med lite kuddar och ljuslyktor. Clara och Tobbe kom även förbi för lite lek och prat ute. Kul kul! Mika sover aldrig lunch på helgerna så därför blir hon lite extra trött på kvällen om det varit full fart hela dagen. Ikväll somnade hon på soffan innan åtta. Skönt, nu väntar jag och Jocke på eurovisionen!

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för igår, jättetrevligt, som alltid :)

    Vi var också på ängarna och kollade läget i förmiddags, var helt säker på att jag såg Jocke där men tydligen inte om han var hemma :)

    Kram, och heja Loreen!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du lämnade en kommentar på min blogg :-) Vi bodde på Tomtebo när jag började blogga, men sedan snart fyra år bor vi i Ö-vik. Däremot finns Tomtebo alltid i mitt hjärta, så därför fick namnet på bloggen vara kvar ;-) Nu ska jag kika runt på din blogg medan ESC är på i bakgrunden. Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med tjejkväll - och snällt av Mika att ge dig sovmorgon. Duktig tjej! :)

    SvaraRadera
  4. dåligt med uppdatering var det här :P

    SvaraRadera