13 maj 2012

Lameller på plats

Nu är lamellerna äntligen på plats! Det tog bara fem månader innan vi fick "tummen ur". Eftersom vi bor på markplan så är ett insynsskydd välbehövligt. Tanken är såklart att det inte ska vara fördraget hela tiden men på kvällarna kan det vara skönt att slippa alla som går förbi och glor rakt in. Lamellerna är köpta på JYSK och består av två skenor, en 2,5m och en 1,5m. Den som är 1,5m sitter till höger och täcker altandörren och lite till. Perfekt för då kan man välja att endast vinkla för lamellerna på den skenan. Det blev smart och bra!

Före

Efter
Jag tycker rummet ändrar helt karaktär när man drar fram lamellerna. Det blir (såklart) mer instängt men också mysigt, typ lite loungeaktigt speciellt på kvällen då det är mörkare ute.

Förresten har ni något bra tips på vad vi ska sätta på väggen ovanför tv:n? Vi har en svart lång högblank tavellist liggandes sen förut. Jag har haft funderingar på att sätta upp den och ha tavlor på denna istället för att sätta tavlor direkt på väggen. Med en list skulle det dessutom bli lätt att variera tavlor och motiv eller annan inredning som t ex ljuslyktor. Däremot blir ju allt väldigt horisontellt efter en linje fast det är nog faktiskt så jag vill ha det på den väggen. 

1 kommentar:

  1. Skönt med att få bort lite insyn! Soffbordet är ju hur snyggt som helst, går vårt sönder någon gång måste jag bara ha ett likadant :) Jag hade inte tänkt på att vi har fler fönster än er, men nu ser jag ju det på bilden! Kanske lättare för er att möblera men som du säger så blir det ju ett ljusare intryck! Vad skönt att Mika kunde sova med sin nya säng, vi får göra ett nytt försök med Alva en annan gång :) Ikväll somnade hon iallafall i sängen själv för första gången på nån månad, hoppas att det håller i sig denna gång.. Kram

    SvaraRadera