30 juni 2012

Glasklart

Jag tycker om klarfärgat glas. Det kan faktiskt vara nog så fint än färgat många gånger. Dessutom gillar jag i princip allt som Iittala gör. Festivo ljusstakar och Kivi ljuslyktor är klassiska favoriter som jag innehar och för något år sedan började jag samla på serien "Kastehelmi". Jag har ett stort serveringsfat samt assietter och dessertskålar och eftersom jag gillar serien så vill jag gärna utöka samlingen. Jag gar länge haft ögonen på ett tårtfat samt en större skål i "Kastehelmi" och när det dessutom var 20% på rum21så slog jag till. Dessutom har jag jag länge spanat på "Lempi" glasen från Iittala så åtta sådana är också på väg hem till oss! Kul med lite nytt i köket!


"Lempi" glas
"Kastehelmi" skål

"Kastehelmi" tårtfat

1 kommentar:

  1. Spanade på den skålen på ittala outleten i happis förra veckan:) fin är den!

    SvaraRadera