23 juni 2012

På vift på cykel

Jag och Jocke har just avverkat en film från 1944. Snacka om att inte ha något bättre för sig en lördagkväll :P Idag har vi varit på cykelturné. Vi cyklade först till Haga där vi hälsade på Maria och Marcus för lite prat och vätskepåfyllning. Sen cyklade vi Väst på stan till våra gamla hemtrakter på Storgatan där vi hälsade på trevliga före detta grannar. På vägen hem stannade vi på Sjöbris och åt en jättegod sallad, Mika åt pannkakor. Mätta och belåtna kunde vi sedan cykla hem igen efter några kortare stop längs vägen. Bland annat ankdammen vid NUS. Resten av dagen har varit soft med sol, bad i plastpool ute för Mikas del och lasagne till middag. 








Mika sovit sedan åtta och jag och Jocke har som sagt sett en 70 år gammal film och annars har jag nog mest suttit här och kikat. Jag har även mätt och funderat på hur vi ska göra med garderoberna i tredje rummet. Vi är båda överens om att en garderobslösning med skjutdörrar från IKEA hade gjort susen där inne. Får väl se hur det blir med det..

1 kommentar:

  1. Ser att Mika älskar poolen, det känns som att våra barn kommer att hänga där väldigt mycket i sommar ;) Sen vi gick in idag så lekte Alva på balkongen med Nina, då låtsades Alva att Mika var där och lekte, men hon sa "Mika är blyg" så hon syntes inte haha.. Älskar hennes fantasi nu :) Ja men visst var det fint, tror Andreas blir galen dock om jag drar hem några fler köksleksaker här hemma haha..

    SvaraRadera