24 juni 2012

"Straight"a sängbord

Jag kom på härom dagen att jag aldrig visat sängborden vi beställde i början av året. Sängborden som heter "Straight" är från SB Nord och är designat av Karin Mannerstål. Jocke höll på bryta ihop när han fick höra det. Han står bara inte ut med henne och byter kanal då det är hennes tur i "Äntligen hemma". Jag tror det är Karins frisyr som provocerar honom mest, han är nog bara avis :P


Vi är i alla fall jättenöjda över sängborden. De kostade ju en aning mycket men då man hittar precis det man söker så spelar priset mindre roll, ja så länge det är inom rimliga gränser förstås :) Det är så bra att möbeln har en utdragbar låda där mobilladdare, läppsyl, handkräm och annat krimskrams kan ligga. Även bok/tidningshyllan är perfekt! Enda nackdelen är att damm syns bra på svarta möbler :P


"Straight" från SB Nord

Har funderat över sängbelysning men känner inte riktigt att jag hittat det jag söker än så länge. Kanske för vi inte vet vad vi vill ha. Vidare måste vi klura ut en lämplig lösning på sänggavel så man skyddar tapeten åtminstone lite. Jag är nu inne på en genomskinlig glasskiva men jag antar att det skulle kosta en hel del. 

Vårt sovrum som det ser ut just nu
Vidare skulle jag vilja någon form av väggdekor alternativt tavla ovanför sängen. Vad det än blir så måste det bli svart på den vita väggen. Hittade detta tryck som tapet på rum21. Urcool men kanske inte i ett sovrum. Ett tryck som är mer brett än högt skulle vara fint ovanför sängen. Några tips?


"Hair" väggdesign från Scandie

1 kommentar:

  1. Ni har så himla snyggt i sovrummet, jag hoppas vi också får i ordning i vårat någon gång.. När det gäller tavlor så brukar jag spana på signerat.se eller nordicdesigncollective.se, där brukar det finnas mycket fint :) Ja Mika är självklart bjuden hem på fika i Alvas rum sen när vi fått hem brickan ;) kram

    SvaraRadera