9 juni 2011

Mamma på vift

Ja det blev ju en alldeles strålande tripp till huvudstaden och dess förorter. Jag åkte som sagt på fredagmorgonen klockan 10. Jocke och Mika skjutsade mig till flyget och jag ljuger om jag inte säger att det var rätt smärtsamt att lämna dom. Jag har blivit så himla känslig på sistone och Mika var ju dessutom krasslig och det gjorde förstås saken inte bättre. Nåja iväg kom jag. Strax efter 12 var jag på T-centralen och där mötte Anna upp mig. Vi åt en köttig lunch och sen blev det shopping för hela slanten. Efter lite väskstrul (glömde den inlåst på tcentralen) med tillhörande t-baneåkande fram och tillbaka samt bussåkning kom vi äntligen till Älta och till Anna och Anders lägenhet. Där bjöds det på grillat och rosé. Mums!

Min favorit butik nummer 1, MIQUE :)


Ny haklapp åt Mika


Passade på att köpa "limited edition" kaffekapslar till Nespresson. Kändes rätt lyxigt att göra det över disk istället för att beställa över nätet.


På lördagen blev det ytterligare en shoppingrunda med Anna innan jag kramade henne hejdå och gick vidare till mina vänner Cissi och Simon som bor nära Slussen. Där var också Elin och Sara, mina fina vänner som annars bor i Norge. Det blev en hel del prat, smink och fix innan vi alla gick mot gamla stan och våra gemensamma vänner Göran och Johannas födelsedagsfest. Festlokalen var nere i en källare, grottlikt med kandelabrar tända överallt. Verkligen hur mysigt som helst! Där bjöds det på en massa goda tilltugg och gott dricka. En riktigt glad överraskning som vi alla fick reda på var att Göran och Johanna gift sig dagen innan. Vilken perfekt tajming :) Det var i alla fall en riktigt trevlig kväll! Vid halv två åkte jag, Göran, Johanna och alla presenter i taxi till deras lägenhet i Solna. Där fick jag bevittna en nattlig presentöppning till klockan halv tre innan vi sa godnatt. Dagen efter tillbringade vi i Solna centrum och senare på kvällen kom Cissi, Simon och lilla Bianca och hälsade på. Oj vad jag längtade efter Mika den kvällen. Helt klart Biancas fel :)


Magnus och Karin, Cissi och Simon

Elin och Thomas samt fina Sara




Festvåningen "Källaren Stralsund Anno 1502" med anor från 1300-talet och med en dokumenterad historia som Stockholms äldsta värdshus.


Det fina GIFTA födelsedagsparet


Halvtrött Anna

Sötaste Bianca

Sen på måndag eftermiddag åkte jag hem och möttes av världens gladaste unge på flygplatsen. Ja när hon väl kände igen mig :P Sammanfattningsvis så har helgen varit kanon! Jag känner att den gav mig ny energi och glädje som räcker länge! Tack alla inblandade för en rolig helg och utlåning av sovplats! ♥

2 kommentarer:

  1. haha lunchbilden är ju bara för hysteriskt ful! Men det bjuder jag på =D

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen kul att träffa dig, hoppas vi ses snart igen :)

    SvaraRadera