28 juni 2011

På bättringsvägen

Jag och Mika blev som sagt krassliga i helgen och är det fortfarande. Igår var vi i princip helt utslagna med feber, snor i massor och hosta. Idag är det bättre. Febern är minimal men hostan och snorandet kvarstår. Så vi blir hemma imorgon med. På torsdag ska jag jobba och om Mika är halvkrasslig då så får Jocke vara hemma. Vore ju kul om Mika fick vara på förskolan en sista gång innan det är "sommarlov" för hennes del. Eftersom förskolan stänger och jag och Jocke jobbar nästa vecka så kommer farmor Doris ner hit för att sköta Mika. Väldigt tacksamt och smidigt både för oss och Mika. Veckan därpå börjar Jocke sin semester men jag jobbar ytterligare två veckor. Drygt som tusan men det får gå. Vi kommer endast hä två veckor tillsammans vilket såklart känns för lite men istället för att klaga ska vi verkligen ta vara på den tiden. Eventuellt åker vi ner till Göteborg och Uddevalla och hälsar på folk. Annars blir det förmodligen någon annat ställe vi besöker. Vi får se.

Jag ska lägga in bilder från kameran till Jockes dator så jag kan publicera lite bilder från midsommarhelgen. För trots all sjukdom så var det en mysig helg med trevligt sällskap och god mat och dryck.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar