23 juni 2011

Sneakpeak

Så här ser balkongen ut för tillfället. Golvet är färdiglagt och vi har ställt tillbaka den lilla cafégrupp vi har i brist på övrigt möblemang. Vi har inte bestämt oss än för vad vi ska köpa istället så den får duga helt enkelt. Ska köpa lite "grönt" också tänkte jag men ställde ut två krukväxter tillsvidare. Har två zinkkrukor där jag nog ska plantera ett litet träd av något slag, typ citrus eller oliv kanske. Plus en massa zucculenter, murgröna och annat fint. Balkongen är alltså långt ifrån färdiginredd och det blir nog ett roligt projekt att färdigställa den.

Just nu sitter vi i bilen och har inte alltför länge kvar tills vi är hos mina föräldrar. Imorgon åker vi vidare till stugan i Luleå där Jockes familj är. Blir kul att träffas och framför allt att barnen får leka med varandra. Vädret blir nog inte så bra men det kvittar faktiskt. Sällskapet är viktigare!

5 kommentarer:

  1. pimp min balkong next? den är som ett blankt papper om man blundar för all pollen som bosatt sig där.

    SvaraRadera
  2. Fint :-) Jag med tänker plantera ett olivträd när jag får upp mina sista "dörrar", nästa vecka sägs det att dem ska sättas upp.! Längtar.! Glad midsommar på er.!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en riktigt bra midsommar! KRAM

    SvaraRadera
  4. Kommer bli huuur bra som helst. Som sagt guld med inglasat & vilket skojit projekt.. pimp my balkong! Det där är ju du så duktig på!

    Glad midsommar på dej och familjen!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev med inglasningen! Vinkväll nångång? ;)

    SvaraRadera