10 juli 2011

En varm helg

I helgen har vi varit i Örviken hos mina föräldrar. Där har vi bland annat åkt båt, ätit smarrig mat från grillen och gjort vår bästa för att undvika solen. Jag ska inte klaga men fy sjutton så varmt det har varit i helgen. Mika har inte varit jättepåverkad av värmen, inte under dagtid i alla fall. Däremot har hon varit tämligen svår sövd på kvällarna och sovit mer oroligt än vanligt. Jag är riktigt kass på att komma ihåg att fotografera. Tess, Daniel, Theo och "lillan" var förbi igår en sväng men jag glömde helt bort att fota då tyvärr. Här kommer några andra bilder i alla fall.

.
Vi köpte ett litet nyckelpigetält åt Mika som hon verkligen uppskattade

Vi har läst en massa tidningar och böcker och lyssnat på musik av alla de slag

Vi åkte båt till "Kaffeön" och fikade lite


Pappan visar hur man blåser i visselpipan och dottern likaså


Mika var endast nöjd i båten då vi körde i snigelfart

Mika lärde sig att säga "moff-fa" i helgen, hyffsat stolt morfarn blev :)


Mika älskar sin lilla bebispool. Vi var ner till stranden men Mika var
inte speciellt intresserad av att bada i havet då.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt och komma hemifrån och bli bortskämd med god mat och barnpassning! Vi har vart ute i Markus föräldrarsstuga sen i torsdags snacka om att ladda batterierna... Känner mig som en helt ny människa!

    Vi ska åka hem idag och försöka hinna något där hemma också :-) kram

    SvaraRadera