1 juli 2011

Fem månader kvar...

Idag har vi fått veta exakt datum för inflyttning till den nya lägenheten. Den 7:e december flyttar vi. Sicken tur att det blev innan jul. Fick en såndär spännande känsla i kroppen. Det är ju faktiskt "endast" fem månader kvar nu. Nu när alla tillval är gjorda osv så har vi slappnat av lite. Nu finns det inget att göra rörande den nya lägenheten. Däremot finns det en hel del att fixa gällande vår nuvarande lägenhet. Efter semestern måste den ut till försäljning. Jag hade gärna sett att vi fixat att göra det utan mäklare men det blir nog svårt. Det är ju bara synd att det ska kosta så förbenat mycket. Nåja blir nog bäst att göra så ändå.

Sen måste jag ta tag och röja bort en massa skit ur vårt nuvarande förråd. Jag ska börja redan nästa vecka tänkte jag och ta lite eftersom. Jocke har förbjudit mig att dra med alla flyttlådor till nästa boende och jag vill själv inte heller göra det. Det är ca 15-20 flyttlådor fulla med inredningsprylar, väskor, andra grejor. Sånt som jag glömt och förmodligen aldrig skulle sakna. Men jag vet att det är saker av värde så därför kan jag inte bara slänga allt. Blir nog en blandning av tradera, blocket och loppis. Ja kanske en bloppis också :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar