12 juli 2011

Ensamma mamman

Alldeles nyss åkte Jocke och Mika iväg med bilen för att tillbringa några dagar i stugan i Luleå. Så nu är jag och katten kvar i Umeå. Det är både jobbigt och på något sätt skönt att vara "ensam mamma" resten av veckan. Jobbigt för att jag hade svårt att hålla undan tårarna när de åkte och kommer såklart sakna mina kära så enormt. Men trots det skönt att få fokusera på mig själv lite. Förresten kommer jag inte vara sällskapslös särskilt mycket. Imorgon kommer Anna hit och på torsdag likaså. Sen på fredag kommer Mia och Sue och umgås hela helgen. Så det blir en hel del trevligheter att se fram emot! Sen kommer ju Jocke och Mika hem på söndag igen, tills dess får jag längta och det är nog nyttigt det med ibland.

Published with Blogger-droid v1.7.2

3 kommentarer:

  1. Ja, vi blev också nöjda. Måste bara flytta takkroken någon decimeter eller två utåt för nu får man lampan i huvudet när man kliver upp ur soffan.

    Härligt med barnfri vecka. Det hade jag över midsommar. Det var både skönt, jobbigt och nyttigt. Himla kul när dom kom tillbaka också.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns tomt utan dom men jag tror tveklöst att den är bra att få sakna ibland också för att uppskatta varandra mer sedan. Det där fixar du! Se till att vila upp dej och göra sånt som du aldrig annars hinner.

    Så är du säkerligen en gladare mamma på söndag. Så kan då jag känna när jag fått min egentid att jag orkar mer och blir gladare,
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Jag vet faktiskt inte. Vi har ju saker hon kan riva ner i dom låga fönstren i vardagsrummet också men det är som att ibland bryr hon sig och är där och drar ner men ibland bryr hon sig inte alls. :)

    Kanske inte behöver köpa så jäkla dyra krukor så det blir dyrt om det skulle bli en krash =)

    SvaraRadera