20 mars 2012

"Rita något"

Brorsan tipsade mig i helgen om ett nytt mobilspel som säkert kommer bli den nya "flugan" efter Wordfeud som jag för övrigt inte spelar sedan någon månad tillbaka. Spelet (eller appen) heter "Draw Something" och är av skissa och gissa karaktär. Man kan bjuda in andra användare genom Facebook, e-mail eller username. Under en omgång får man välja mellan tre ord i tre olika svårighetsgrader. Det gäller alltså att välja ett ord man behärskar att skissa upp och att moståndaren sedan lyckas klura ut ordet. Om denne lyckas gissa rätt får man "coins" för ordet och hur många beror på vilken svårighetsgrad man väljer. Motståndaren får lika många coins. Man kan samla coins för att t ex köpa mer färger att rita med så det är liksom ingen ranking på något vis om vem om har mest coins eller nåt.



Det tråkiga är att spelet fortfarande bara finns i engelsk version men jag skulle tro att det kommer en svensk version ganska snart. Jag spelar mest med min bror och hans sambo och det är riktigt roligt hur tokiga teckningarna kan bli :) Jag laddade först ned gratisappen på min HTC men kom på att ladda ner den för Ipad för att det skulle bli lättare att rita på stor skärm. Appen finns alltså på Appstore och jag valde att köpa den för 7kr till Ipad. Då slipper man reklam och man får dessutom 400 coins på köpet.

Adda gärna mig: annabjk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar