18 december 2011

4:e advent

Så där ja, fjärde ljuset är tänt. Känns konstigt att de är julafton på lördag. Nu har det i alla fall kommit lite snö. Men jag har ingen riktig julkänsla. Det är nog mest för att det har varit lite mycket på sistone. Idag har vi i alla fall städat i gamla lägenheten. Jag fick hjälpa av fina Clara på förmiddagen och sen har jag och Jocke nästan färdigställt städandet på eftermiddagen. Mika sov till en början och när hon sen vaknade låg hon på golvet och tittade på Meckar Micke i Jockes mobil. Nu är det endast ugnen och frysen som måste torkas ur och det tänkte jag fixa imorgon. Sen är det bara att ringa nästa ägare som får komma och inspektera samt att vi ska visa han lite grejer. Skönt att få allt detta bortgjort innan julhelgen. Förrådet kvarstår men det tar vi efter nyårshelgen, då är man förhoppningsvis full av energi igen :)

Vi såg Jägarna 2 igår. Jag är så nöjd över att vi har Telias box i denna lägenhet också. Bara välja och vraka bland nya filmer och hyr direkt. Hur som helst så var filmen riktigt bra. Jag trodde den skulle vara mer brutalt otäck rent visuellt men den gick helt okej att se. Nu är det Bridget Jones på tv, en lite mer lättsmält film :)



Nova myste vid Festivo ljusstakarna i morse vid frukost



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar