21 december 2011

Det nya sovrummet

Här kommer lite bilder på sovrummet. Inga höjdarbilder direkt men man får väl en liten inblick i hur det ser ut. Det känns som att rummet just nu är lite provisoriskt inrett med "man tager det man haver" grejer ungefär :) Nästa år måste lite nytt inhandlas, såsom sängbord och byråer.

Får se vad det blir för sänggavel. Kanske en hemmagjord då originalet från JENSEN var svindyr.

Vita tapeter förutom fondväggen som heter "Axina Black" och kommer från Midbec.
  
Vi har inte monterat beslagen till garderoberna än, inte heller satt golvsockel eller passbit mot vägg. Den röda skinnfåtöljen står provisoriskt i sovrummet.

Förvaringen från BESTÅ serien ska ersättas med låga MALM byråer.

Allt som allt är vi jättenöjda med vårt val av tapet. Fondväggens placering är med tanke på att det skulle bli för mycket att ha den bakom sängen. Man skulle då se Marimekkon i köket och denna tapet samtidigt i vissa vinklar och det skulle ge ett rörigt intryck. Vidare är jag så glad att vi tog tapeten liggande eftersom rummet då känns större. Målerifirman tapetserade för övrigt tapeten stående men det upptäcktes såklart på besiktningen och firman fick göra om hela rasket.

3 kommentarer:

  1. Det ser jätte fint ut Anna! Jag skulle ha som du säger klätt en mdf med ett svart tyg och gjort gaveln ganska så hög skulle nog vara kanon snyggt till tapeten!

    Förövrigt var tapeten super snygg! Jag gillar randiga tapeter! Vi (läs: jag) vill ha en ny fond i vårt vardagsrum. Funderar på en liggande vit/grå randig tapet, tror jag :) det finns ju så många snygga tapeter!!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tapet, jag förstår att ni är nöjda! :)

    SvaraRadera
  3. Blev ju jättesnyggt med tapeten, och tur att de tapetserade om som ni ville ha det!

    Tack så jättemycket för julkortet! Vi har bara skickat ut ett fåtal i år så det får bli en enkel cyberhälsning från oss till er: God jul och Gott Nytt År!

    Kram

    SvaraRadera