2 december 2011

Fredag kväll

Ikväll har vi sett Idol. Mika har dansat framför TV:n tills hon blev så trött att hon självmant gick och la sig. Jocke gick isäng vid tio och jag har just sett vilka som gick vidare i Idol. Ja hur gick då visningen undrar ju säkert några. Mäklaren berättade att personen som tittat på lägenheten bodde på Gimonäs i en hyreslägenhet och hade i 16 år funderat på att köpa lägenhet. Han tyckte lägenheten var fin och pengarna var inget inget problem. Men det känns som att om han har velat i 16 år så lär han nog fortsätta vela. Så där rök nog den chansen. Ja vi vågar ju aldrig riktigt förvänta oss något men visst tänds det en låga hopp som lika snabbt släcks. Det är surt förstås.

Idag är det exakt en vecka tills vi får hämta ut våra nycklar till den nya lägenheten. Känns helt overkligt. Jag tyckte det var nyss jag skrev att det var fyra månader kvar. Många frågar om vi börjat packa ner allt. Svaret är nej det har vi inte. Jag har inte superbråttom med det känner jag. Allt i lägenheten kommer gå toksnabbt att flytta, vi bor ju faktiskt bara på 58,2m2. Sen känner jag att vi har rutinen inne då det blir femte flytten på fem år. Förra året i maj flyttade vi helt själva med en 3 månaders bebis och det gick fint. I år får vi en massa hjälp och då lär det väl gå ännu bättre. Jag har redan en plan för hur vi ska lägga upp det hela :)

Det som kommer ta tid att är allt strunt jag har nere i förrådet. Skulle behöva gå på loppis, lägga ut saker på blocket och kanske tradera.. det kunde nog ha bringat tusenlappar tillbaka faktiskt. Jocke har i princip förbjudit mig att ta med de 20-tal lådor med prylar som jag har där nere så i helgen måste jag börja att rensa. I nästa lägenhet är det varmbonade förrådet mycket mindre och på något sätt är väl det bra för då kanske jag inte samlar på mig så mycket :)

Nu är det sängdags! Natti!

1 kommentar:

  1. Meeeen så tragisk människa, köp lägenheten för fan ;-)

    SvaraRadera