18 april 2011

Dubbel suck

Jag önskar att jag kunde säga att jag sovit gott i natt..men icket. Hostan har hållit mig vaken. Suck. Både min egen och Mikas. Stackars liten som hostar så illa. Undra om Bvc kan skriva ut något annat än Mollipect som egentligen är för slemhosta. Vi har rethosta. Jag köpte Noskapin till mig själv igår men den hjälper knappast. Behöver nog Cuccilana för att hostan ska ge med sig. Det enda som biter på mig.

Sen stormar det här uppe idag. Strålande sol men jätteblåsigt. Så det blir inget äventyr på skoter idag tråkigt nog. Suck. Å andra sidan kanske det var lika bra..då får jag och Mika vila lite.

Tog en bild på grannens gunga som kastas upp med vinden och åker rakt bakåt. Då kan ni tänka er hur mycket det blåser.

Skickat från min HTC

5 kommentarer:

  1. Var försiktigt när du äter Nospakin. Själv fick jag värsta klådan i ansiktet, på brösten och på halsen när jag ätit dessa 2 dagar. SÅ var försiktig

    SvaraRadera
  2. Vi har inte heller slemhosta utan RET-hosta. Och det retar mig så kopigöst :) Det kanske är lika bra att det blåser för precis som du säger lär ni behöva sitta inne och ta det lugnt också.

    Kram på er! Vi får hoppas på solsken och att det bli vindstilla framöver!

    SvaraRadera
  3. Vad trist att ni är sjuka! Nilas och Nellie är också sjuka, eller Nellie håller på att repa sig men Nilas har feber och jättejobbig hosta, verkar dock mer som slemhosta så vi ger honom mollipect.

    Cocillana som är mot rethosta får man tyvärr inte ge till barn under 2 år, det är ju rätt starka grejer. Vi har det hemma och ger Nellie inför natten och det hjälper mycket!

    SvaraRadera
  4. Åh, dubbel suck för sjukdomar! Krya på er!

    SvaraRadera
  5. Ville bara kika förbi och önska er en Glad påsk!

    Kram på er!

    SvaraRadera