27 april 2011

Uppdatering

Usch så pinsamt dåligt jag har bloggat senaste tiden. Ska försöka bli ändring på det! Det känns som att den senaste tiden har präglats av sjukdom. Sen förra "sjukdomsinlägget" så blev jag och Mika inte bättre direkt. Min hals totalhavererade och under söndagen kunde jag knappt få fram ett pip. Även halsen och tungan smärtade. På något vis var det väl tur att vi spenderade mestadels av söndagen i en bil. Då slapp jag prata så mycket. Men lite jobbigt var det att försöka göra Jocke uppmärksam om alla djur jag såg längs vägen :P I alla fall har hesheten hållit i sig under veckan men rösten är nu befintlig dock fortfarande hes. De illröda prickarna i halsen börjar försvinna men däremot är halsmandlarna svullna. Jag har inte direkt ont i halsen men det känns inte som det brukar down there. Tungan känns som att den är på bättringsvägen. Lite öm på tungspetsen bara. Så ja sammanfattningsvis är jag rätt OK.

Mika däremot spydde slem tre gånger på lördagskvällen. En kaskad kom över köksbordet, hon själv och mig, en på hallmattan (på väg till dass) och en i min hand. Härliga tider. Stackars liten. Jag hann bli lite rädd faktiskt. Det kom så oväntat. Satte då ner henne i badkaret och efter två sekunder började hon bada och busa precis som vanligt. Jag måste säga att jag blir lite paff över hur snabbt det kan svänga ibland. Vidare har Mika haft hög feber till och från sen i lördags. Varje kväll har febern stigit till 40 grader. Igår kväll samt idag har hon varit nästintill feberfri så jag hoppas det börjar gå åt rätt håll. Mika är relativt pigg och kry om dagarna trots att hon rosslar, hostar och snorar. Ingen förskola har med andra ord varit aktuell och jag kommer fortsätta vara hemma torsdag och fredag med henne. Det vore så skönt om hon kunde bli helt frisk innan hon ska till förskolan igen på måndag. Får väl se hur det går :)

Nu blev det en massa skriverier om sjukdom igen..triiist jag vet. Men imorgon lovar jag bilder ifrån i påsk! Kram och god natt!

2 kommentarer:

  1. Huvva,jäkla förkylningar som går.! De går aldrig över verkar det som. Men påtal om annat, vad är det jag läser,ska du överge oss på stan?! Buuuhuuuu för oss :-( Men säkert skitkul för dig :-) KRAM,krya på er.!

    SvaraRadera
  2. Men har du också haft ont i tungan? Jag har nå jäkelskap som svider och gör ont på hela tungan, det kanske är nå virus iaf då, jag har mr tänkt åt övrkänslighet/allergi för min del, hoppas bara att det går över fort!

    Krya på kram till er bägge, stor som liten!

    SvaraRadera