7 april 2011

En riktigt bra dag!

Avlösningen hos brukaren jag varit hos ikväll gick bara fint trots att det blev lite långtråkigt. Tur det finns tv (dock svinliten som ni såg på bilden + råhögt ljud så gubben skulle höra). Mika har i alla fall sovit sen halvåtta tiden. Hon var helt slut lillstumpan. Det har inte runnit från ögonen ikväll så vi hoppas hon slipper vakna med igenklistrade ögon imorgon. Jag ska jobba då så Jocke är därmed hemma med Mika.
Innan jag började jobba idag så var vi varit på banken och träffat vår "bankkvinna". Det mötet gick bra och vi fick goda besked. Imorgon ska vi till mäklaren och efter det besöket lär jag väl avslöja mer. Har iofs redan gjort det tidigare i veckan på twitter..har lite svårt att hålla tyst.

Nåja sprang förbi Mia's och Designbutiken innan jobbet och gudars vad mycket grejor jag vill köpa. Men får väl börja spara lite pengar nu inför det som komma skall istället. Ger heller inget att köpa mer prylar till denna lägenhet. Fastnade dock för ett tyg som jag tror jag måste köpa. Jag fullkomligen älskar Marimekkos tyger men nu har jag fastnat för ett Mairotyg. Färgerna är så himla "JAG" så det går inte få mer rätt. Jag har verkligen fått dille på att blanda rött och rosa. Grönt är ju en favorit sen innan. Och de tre färgerna i kombination kan inte bli fel enligt mig.

Överhuvutaget har Mairo jättefina tyger och inte minst barntygerna. Jag älskar som ni förstår färg och jag kommer inte vara rätt för att inreda Mikas rum med starka färger. Här är två Mairotyger som jag tycker är fina. Men det finns helt oändligt med fina tyger. Synd bara de ska vara så attans dyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar