23 april 2011

Sjuklig påsk

Ja nu har jag och Mikas varit krassliga i ca 1,5v. Jag avslutade min förkylning med hosta..trodde jag åtminstonde. I förrgår kände jag att det blev konstigt i halsen och igår kunde jag skymta röda sprickar. Samma sak är det idag men skillnaden är att min röst succesivt försvunnit under dagen. Just nu är den helt obefintlig. Jag får viska och det går väl bra. Men det här med att gå med prickig hals alltför länge är inte bra. 2006 fick jag omedvetet halsfluss efter en förkylning. Eftersom den aldrig behandlades så fick jag tillslut en halsböld. Det är kanske det värsta jag någonsin drabbats av. Vill verkligen inte ha det igen. Så idag har jag ringt sjukvårdsrådgivningen och försökte på bästa sätt göra min röst hörd. Förklarade läget och sköterskan sa att så länge det inte är "vitt" i halsen och jag inte har hög feber så behöver jag nog inte vara orolig. Får avvakta och se hur läget är imorgon helt enkelt. Men då åker vi söderut igen så då får det bli aukten i Skellefteå vi besöker i så fall.

Mika är fortfarande jättesnorig och hostar lite till och från. Annars är hon rätt pigg och glad som vanligt och det är ju skönt!

3 kommentarer:

  1. Åh nej, krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Så trist att ni är sjuka!
    Hoppas det vänder fort

    SvaraRadera
  3. Den här förkylningen går aldrig över...jag har aldrig varit förkyld såhär länge! Less nånting.!

    SvaraRadera