6 april 2011

Min första VAB-dag

När vi hämtat Mika på dagis igår och kom hem innanför dörren så såg vi att hon hade torkade gula "skorpor" vid ögonen. Det gick såklart inte ta fel på vad det var. Efter en stund rann det rikligt ut ögonen och ena ögat blev dessutom rött. Trots det så var hon relativt pigg och glad under kvällen. Men imorse fick Mika inte ens upp ena öga då det var helt igengeggat. Så ingen förskola idag förstås och därmed en VAB-dag för mig. Nu tycker jag Mikas ögon verkar mycket bättre så vi får väl se hur det är imorgon. Eventuellt får Jocke vara hemma då.

Det är inte helt dumt med en ledig dag mitt i veckan. Jag har redan hunnit göra massor här hemma. Sånt som man inte hinner annars som t ex rensa kylen på gammalt skit. Gamla dressingar och öppnade glasburkar med innehåll som skulle ha kastats för länge sen. Nu är det i alla fall gjort! Ska fortsätta min produktiva dag om en stund, har en hel del på "to do" listan men först lite Mikamys framför Bolibompa och Mikas favorit Tant Lycra :)

1 kommentar:

  1. Hoppas ögoninflammationen ger med sig fort! Shit att hon låter datorn vara alltså, Nilas skulle banka sönder den på en gång ;)

    Jag vabbar också idag, men nu är det sista dagen, har varit hemma sen förra tisdan, puh! Men har ändå inte lyckats rensa kylen som jag tänkt...

    SvaraRadera