18 april 2011

En söndag i Jukkas

Efter en skitnatt med en hel del hostande både från min och Mikas sida så har vi haft en riktigt bra söndag. Detta trots att vi egentligen inte alls är speciellt pigga. Jag och Mika hostar och har feber. Jag hostar som vanligt som en galning. Riktigt rethosta. Mika hostar hon med och har feber. Dessutom dreglar hon hur mycket som helst. Jag har aldrig sett något liknande?! Tycker inte det bör bero på tänderna som spruckit fram i överkäka för en tid sen men man vet aldrig. Så idag har Mika gått på diverse tabletter och suppar för att kunna vara pigga.

Vi har varit ute rätt mycket denna söndag. Vädret har varit väldigt växlande, sol, snö, regn, sol, mulet, sol osv :) Jocke fick ett tokil på morgonkvisten och började vårstäda på gården. Han hittade ett av sina älghorn som jag ska måla vitt och eventuellt hänga lite bling bling på :) Mika har sovit i vagnen till och från och har även fått åka fyrhjuling på gården med sin pappa. Vi har även besökt ishotellet som håller på smälta bort.

Annars så har Mika och Holger hållit låda här kan jag lova. Doris hämtade och tvättade upp en hel drös med jättefina leksaker som barnen lekt med. Trots att Doris för länge sen haft en massa dagbarn såg vissa leksaker helt nya ut. Exempelvis buggyn med släp som Mika och Holger kört runt med. Eller Mika har suttit på Buggyn och Holger har skjutit på. Gulligare syn får man söka efter :) Mika fick förresten födelsedagspresenter när vi kom hit igår. Ett gäng med leksaker och pengar. Hon fick även ett jättefint samiskt tennarmband av Holger, Maria och Stefan. Även jag och Jocke fick presenter för att vi fyllt år. Pengar och så fick Jocke ett superhajpat pimpelspö som kommer till användning redan imorgon! För då åker vi ut tidigt allihopa på äventyr!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar