3 november 2011

Ajpäd 2

Jocke har länge velat ha en Ipad och eftersom jag har varit lite av en motståndare till Apple så har ett köp inte blivit av. Apple gör fantastiska teknikprylar och touchskärmarna på Iphone och IPad är helt överlägsna. Jocke hade för ca tre år sedan en Iphone 3G. Vid samma tidpunkt hade jag en HTC med touchskärm och den var inte ens hälften så bra som Iphonens touch. HTC har ryckt upp sig sen dess men håller inte samma klass på touchskärmen som Iphone gör. Anledningen till att jag varit/är negg på Apple är väl att jag har noll erfarenhet av deras produkter. Inte minst datorerna med sitt speciella operativsystem. Trots att iMac datorerna verkar vara hur häftiga som helst så drar jag mig för att "byta" sida och överge min pc och därmed Windows som operativsystem. Det känns inte rätt helt enkelt. Oj, vad långt utlägg om min inställning till Apple det blev nu då. Inte meningen :)

< Hur som helst så blev det tillslut så att en IPad fick flytta in hos oss och jag måste nog erkänna att jag tycker den är rätt häftig. För Jocke som inte gör annat än att surfa (när han sitter vid datorn) är Ipaden perfekt. Vi har även köpt och laddat ner några appar till Mika. Just nu är "Stora pekboken" en favorit. Vi har även testat FaceTime med några bekanta som också har en IPad och dessutom en Livia i ettårs åldern. Väldigt kul grej speciellt om vänner och familj bor långt bort.
Det känns som att utbudet av appar till Iphone/IPad är mycket större än till Android och det är kul att ha tillgång till båda "världarna" med tanke på att jag har en HTC mobil sen tidigare.
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

  1. Häftigt med en iPad, finns ju hur mycket roligt som helst även till små barn! Finns ju även på Iphonen men jag har förstått att det finns ännu bättre och fler spel till en padda.

    SvaraRadera
  2. Här är det sambon som varit motståndare till Apple, själv älskar jag min iphone men har varit skeptisk till poängen m en iPad. Inte värt att köpa själv för vår del men Emmie fick ärva hennes morfars iPad för någon vecka sedan o gissa vem som använder den mest ;-) min kära Apple skeptiske sambo :-) den är även populär hos Emmie så Mika kommer attälska den :-)
    //Madeleine

    SvaraRadera
  3. Jag älskar min MacBook och min iPhone så jag tycker att det är roligt att du har ändrat dig lite.. Grattis till eran iPad, en sådan skulle jag också vilja ha! :) Kram och ha en fortsatt mysig kväll!

    SvaraRadera