23 november 2011

Julfunderingar

Jag funderar hit och dit på hur julen och dess förberedelser kommer att se ut för oss i år. Med förberedelser menar jag att bland annat julpynta, köpa julklappar och fixa julkort. Som vanligt kommer vi åka till mina föräldrar och fira jul så eventuella matförberedelser slipper vi och det är tacksamt. Det känns som att vi kommer att ha nog att göra i december.

Att julpynta tycker jag är jättemysigt och det är tradition för oss att göra det första advent. Till helgen alltså. Men eftersom vi flyttar den 9:e december så känns det inte så värt att börja pynta i vår nuvarande lägenhet. Vidare tror jag tyvärr att det inte blir så mycket pyntande i nästa lägenhet heller. Det känns som att vi måste komma på plats istället för att julpynta tyvärr. Vi har nog faktiskt inte ens gardiner och belysning så det räcker i alla rum. Kan ju lätt bli så när man flyttar från mindre till större :) Det är bara att inse att det tar tid att komma i ordning fullt ut i ett nytt boende.

Det skulle ju förstås gå att köpa in en massa ny julbelysning och nya gardiner men det är inget vi kan prioritera. December månad kommer att handla om att överleva för vår del eftersom vi kommer dras med bland annat dubbla hyror (då vi inte fått sälja vår nuvarande lägenhet än). Väldigt typiskt att flytten skulle ske just i december. Då vill man kunna ju köpa julklappar, kanske någon ny julpryl, nya kläder osv. Det är såklart inte julklapparna som är viktigast men jag har alltid tyckt det har varit kul att fixa och trixa med sånt innan jul. Så i år blir det lite mer sparsamt både på julklappsfronten samt med andra inköp. Men det blir nog bra det med. Mika kommer förstås att prioriteras, det är ett som är säkert :)

Julklapparna i år kommer jag köpa delvis på nätet. Mest för att det är smidigt. Jag har inget behov av att springa omkring och trängas på stan. I helgen tänkte jag försöka fota Mika inför lite julkortsmekande i Photoshop som förhoppningsvis ska resultera i årets julkort. Blir nog roligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar