27 november 2011

I-landsproblem och julklappsjakt

När Mika skulle sova idag så gick jag ner med vagnen på Strömpilen. Där gick jag på Hemtex och hittade lite gardiner till den nya lägenheten. Jag vill flytta in och kunna hänga upp gardiner så det kan bli lite hemtrevligt. Hur som helst så blev det vanliga vita och gråa panellängder. Det var 20% på gardiner så det blev perfekt. Det var även rabatt på gardinstänger från Kirsch så då slog jag till med stänger i borstat stål till kök/vardagsrum. Tänkte att det skulle matcha vitvarorna som är rostfria, hehe :) Jag får alltid värsta beslutsångesten om det finns flera olika alternativ av det jag ska ha. Jag framför t ex chipshyllan är inte ens lönt :) Ja i alla fall så stod jag länge och funderade på färgvalet av gardinstång i vårt sovrum, Mikas rum och gäst/kontor och jag kunde inte bestämma mig. Jag skulle vilja ha en svart i vårt sovrum mest för att färgen tar igen i fondtapet och säng. I Mikas rum + gästrum skulle det vara fint med vita. Vad säger ni kan man ha olika färg på gardinstängerna eller måste man ha samma? :) Sicket I-landsproblem! Det är nästan pinsamt.



Bilder: Hemtex

Sen hittade jag en jättefin och perfekt julklapp åt mamma! Hoppas att hon tycker det också :) Jag känner mig då jättenöjd! Mammas julklappar är nog därmed klara. Pappa är svårare men en klapp har vi (jag och bror) hittat i alla fall. Jag och Micke (brorsan) ger varandra julklappar men jag har hittills inte luskat ut vad jag ska hitta på. Jag och Jocke kommer inte att ge några klappar till varandra utan vi kommer köpa något gemensamt vi behöver. Det kommer bli nya stekpannor eftersom de vi har idag inte fungerar på induktion surt nog. Vi ska få rabatt på Electrolux i och med alla tillval vi gjorde där så vi får väl åka förbi där i veckan eller så. Mika ska självklart få sig lite klappar också! Vad det blir återstår att se.

1 kommentar:

  1. Hehe klart man får ha såna problem också, man vill ju att allt ska bli perfekt när man flyttar till nytt och fint! Tycker verkligen du kan ha olika i olika rum, det har vi här och det är inget jag har tänkt på! Gardinerna var också fina, jag skulle också vilja ha vita panellängder så kanske får kika in på hemtex. Det lät trist med campadre, jag har inte handlat nåt än men varit sugen flera gången, men hoppas verkligen de har bättrat sig då med tanke på hur stor sajt de har! Kul att tjejerna är dagiskompisar alltså, tyckte väl att det lät bekant :)

    SvaraRadera