24 november 2011

Jobbigt nu

Idag kom provsvaren från allergitestet. Det visade att Mika ÄR allergisk mot katt. Jag har i princip grinat hela kvällen sedan vi öppnade brevet. Jag trodde nog aldrig att Nova kunde vara "boven i dramat". Jag vet att det "bara" är en katt, men det är också för oss en familjemedlem som nu måste lämna oss. Det kunde såklart ha varit något mycket värre som drabbat oss men detta är ändå jobbigt just nu i alla fall, inte minst sagt för mig.


Jag har som sagt väldigt svårt att tro att det är Nova som gör att Mika aldrig blir helt frisk, då hon är av allergivänlig ras. Dessutom tål Jocke henne (som annars är allergisk mot katt). Men bara för att han tål henne behöver ju inte Mika göra det. Det förstår ju jag med. Mikas hälsa går ju såklart först. Vi vet faktiskt inte hur vi ska göra. Jag vill inte ta bort henne men samtidigt är jag skeptiskt till att lämna bort henne till någon okänd människa. Det bästa hade varit om Nova inte flyttade med oss till den nya lägenheten men jag vet inte hur vi ska hinna eller kunna besluta något innan dess.. Just nu är allt bara jättejobbigt :(

5 kommentarer:

  1. Usch, det var inga roliga besked :( håller tummarna att det ska lösa sig på bästa sätt! Kram

    SvaraRadera
  2. NEJ... :( Nova som är en sån fin katt och som levt med er så länge,klart det värker i hjärtat! Djuren blir familjemedlemmar. Gud,jag vet hur hemskt det känns...grät ju själv flera dagar då vi var tvungen ta bort vår kisse,och han hade Jag bara haft 6 mån...att ta bort nova för er är som om jag måste ta bort hundarna. Det enda jag kan säga är att det är tungt o ledsamt men det blir bättre. Ååååh så synd... Många kramar <3

    SvaraRadera
  3. Ni kan inte testa låta katten bo hos några bekanta när ni flyttar och att ni har en kattfri månad och ser ifall hon blir frisk och sedan låta katten flytta hem och ser ifall att hon reagerar på den? Är nog egentligen det enda sättet för att få reda på om hon reagerar på katten eller inte.

    SvaraRadera