15 november 2011

Frisk friskare friskast

Jag har varit hemma från jobbet även idag och det gjorde jag rätt i för nu är jag "fit for fight" för arbete imorgon. Den här magsjukehistorien hoppas jag Mika ska klara sig undan. Trots att den ändå inte var långvarig så är det alltid jobbigt när magen drabbas. Peppar peppar, hon kanske klarar sig både från maghaveri och höstblåsor som går på avdelningen just nu. Det vore ju stor skräll i så fall då hon annars verkar suga i sig det mesta i sjukdomsväg. Nåja återstår att se.

Hur som helst så har Mika fått vara hemma med mig idag. Vi har mest softat men en viktig grej passade vi på att göra. För några veckor sedan fick vi en remiss till barnmottagningen. Detta för att ta prover till att kolla eventuell allergi på katt. Igår fixade jag även så att remissen ska gälla komjölk. Mikas utslag eller snarare rodnad kring munnen går nämligen inte bort. Om två veckor kommer domen. Ännu mer att ha ångest över. Känns som att lägenheten är nog. Jaja. Mika var i alla fall duktig vid provtagningen. Emla-plåstren satte vi på 1,5h innan vi åkte och de gjorde susen! Hon reagerade aldrig på själva sticket utan det var mest fasthållningen hon blev arg och ledsen över. När Jocke kom hem från jobbet drog hon upp ärmen och visade sin pappa stolt sitt plåster och försökte berätta vad som hänt. Sötskruttan!

Mika har förresten blivit en hejjare på iPaden. Hon har fått en egen mapp med spel och program som passar henne. Jag ska ta och skriva lite om de appar vi har och rekommenderar men det får bli ett annat blogginlägg. Nu blir det att sova, jobba och se fram mot middagen imorgonkväll med ett gäng pratsugna brudar!

Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar: