23 november 2011

Förvaringsmöbel till sovrum

När vi förhoppningsvis får vår lägenhet såld nästa år och det kommer loss lite pengar så blir det att köpa lite möbler till nya lägenheten. Det behövs i princip möbler i varje rum och för att hålla ned kostnaderna så blir det nog en hel del inköp på IKEA. Jag har ingenting emot det eftersom jag anser att det finns mycket fint där!

I sovrummet behövs någon typ av bänk/byrå/skänk mot den vägg med fondtapeten dvs mitt emot sängen. Har funderat på två eller tre vita MALM byråar med tre lådor. MALM slukar otroligt bra och går även inreda bra med SKUBB förvaring. Dessutom tycker jag om "designen" på MALM. Jag har även råkat titta på TROLLSTA som jag är riktigt förtjust i, speciellt nu när serien finns i vitt. Men det skulle bli betydligt dyrare att köpa två sådana så det lutar faktiskt mer mot MALM som jag tycker känns mer lämplig i ett sovrum.

Bilder: IKEA

En inspirationsbild från Styleroom.

2 kommentarer:

  1. Trollsta är ju jäkligt fina! Kul att dom kommit i vitt! Den svarta är ju också snygg men den gula?!? nja.. =)
    Vi måste också köpa lite nya möbler...

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar på bloggen, vad kul att du gillade Alvas rum! Vad kul också att ni ska flytta på samma ställe :) Tyvärr var det en hel del fel hos oss också tex trasig bänkskiva, sne spishäll och garderober fastskruvad i fel rum men de har ju några veckor på sig att fixa allt förhoppningsvis.. Det ska hur som helst bli superkul när man väl flyttat in och får inreda för själva flytten med packning och packa upp är inte lika kul ;) Sen undrar jag om det kan vara så att Mika och Alva går på samma dagis nära de nya lägenheterna(vill inte nämna namnet på nätet men det börjar på B!!) till och med för Alva brukar ofta prata om barnen på dagis och då säger hon ofta namnet Mika! Himla kul isåfall att de även kan leka ute på gården, såg att de håller på att bygga en liten liten lekpark på innergården nu! Ha en fin dag och lycka till med flytten! // Elin

    SvaraRadera