12 november 2011

Lyckad kväll!

Personalfesten igår blev verkligen superlyckad. Jag och Zalina var först att anlända till IKSU SPA och väl där så förberedde vi för snacks och annat. Efter tretiden började sen folk att droppa in. Klockan fyra gick tio pers inklusive jag och körde ett Zumbapass. Det var rätt skoj och svettigt såklart. Efter det blev det bad, prat och dricka i trevligt sällskap. Vid åttatiden gick vi över till Bistro Le Garage och åt där en riktigt god tre-rätters middag. Kantarellsoppa stod som förrätt. Trots att jag inte gillar svamp så var soppan jättegod. Lite osalt men det kunde ju lätt fixas till. Huvudrätten var rödning med en jättegod sås serverad i en stekpanna. Väldigt mycket mat och hur gott som helst!

Efterrätten som var någon form av bärpaj med en klassklick. Den var helt okej men jag orkade inte ens hälften, så mätt var jag efter huvudrätten. Efter maten blev jag jättetrött så jag bestämde mig för att åka hem när det väl var dags att lämna restaurangen. Några andra drog ut på stan. Fick skjuts hem och klockan var "bara" tolv när jag steg innanför ytterdörren. Skönt att komma i säng hyffsat i tid!

Idag har det varit en slöardag. Jag har mått bra men lite ont i huvudet har jag allt haft. Jocke mår bättre efter att ha varit rätt sjuk faktiskt. Han blev under torsdagskvällen illamående med feber och det bröt ut under gårdagen i kräksjuka. Så han gjorde det väldigt bra att vara ensam hemma med Mika igår kväll. Imorgon ska vi "kompensera" Mika med lite lek och bus på Leos lekland som vi faktiskt aldrig besökt, inte i Umeå i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Absolut det vore jätte trevligt och dra ihop "gänget" för lite god mat och en favorit i repris!

    Åter igen företagsfesten vart verkligen lyckad! Hade inte vart helt fel att åka dit varje fredag och bubbla lite, haha.

    Vi ses imorgon, KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hade det trevligt på Leos! :) Vi kanske kan åka dit, eller till Busplaneten, tillsammans någon dag? Zalina och Olivia kanske också vill haka på? :)

    SvaraRadera