22 september 2011

En inte så rolig händelserik dag

Hej å hå, vilken dag på jobbet. Den har minst samt varit innehållsrikt. Men kanske som mest i slutet av arbetsdagen. Klockan tre när jag är på Mariehem och jobbar idag så ringer de från förskolan och säger att Mika har varit hängig och grinig halva dagen. De ringer alltså och berättar detta typ en timme innan jag ska hämta henne. Jag sa att jag skulle komma så snabbt jag kunde och en halvtimme senare är jag på plats. Mika sitter i vagnen och visst ser hon lite vissen ut men skiner upp som solen när jag kommer. Personalen hade kollat tempen men ingen feber. De säger att hon varit lite missnöjd och ledsen, men ätit och sovit bra. Jag tänker inte så mycket mer på det utan packar ihop och önskar trevlig helg eftersom jag antar att Mika är så pass sjuk att hon ska vara hemma under fredagen. Men grejen är att hon inte alls visar sig vara speciellt sjuk. Vi åker till mitt jobb och där är hon hur pigg och glad som helst under den timme vi är där. Samma sak har det varit här hemma ikväll. Hon har härjat på som hon alltid brukar. Det känns som att bara för att Mika, som annars är en glad, snäll och nöjd tjej, har en "sämre" dag så konstateras det direkt att hon är sjuk på något sätt. Vi tycker absolut inte att hon är sjuk nog för att vara hemma men tydligen tycker ju personalen på förskolan det. Och om så är fallet så måste vi ju respektera det, eller? Men ett som är säkert är att om Jocke är hemma imorgon med Mika så vore det att mygla med ersättning. Ja, vi får se vad som händer.


Som grädde på moset av dagens händelser så får vi ikväll veta att han som bor i 2:an ovanför oss ska sälja sin lägenhet. Den är alltså identiskt i planlösning med vår lägenhet och ligger ute på Hemnet för 30 tusen kronor mindre i utgångspris än vår lägenhet. Snacka om S U R T!


Jaja nu har jag varit tillräckligt negativ för idag. Jag antar att allt ordnar sig tillslut, det brukar göra det :) För att lätta upp stämningen lite så sitter jag just nu och skrattar till "Monster till svärmor". Jo jag är lite töntig men jag tycker faktiskt den är lite småkul. Speciellt Ruby, hon är ju bara för himla skön! :P

1 kommentar:

  1. Dock bör det ju tilläggas att er lägenhet är så mycket finare! Jag tror absolut att ni vinner mycket på att er är så fint inredd det lockar nog många! Dessutom hade han ju varken duschväggar eller tvättbänk! Och en rysligt fula fondväggar, haha. Vad jag låter negga!

    Håller tummarna för er alla fall!
    KRAM

    SvaraRadera