27 september 2011

Fullspäckad tisdag

Eftersom Mika fortfarande var halvkrasslig igår så hängde hon med mig på jobbet nästan hela dagen. Det går faktiskt himla bra att ha henne där. Att se Bolibompa på datorn, äta frukt och rita underhåller bra. Mika går även omkring och hälsar på folk. Personalen och då speciellt Karro och Pernilla, som är Mikas favoriter, är också duktiga på att underhålla.


Idag har Mika varit på förskolan men bara halvdag. Jag hämtade henne redan vid elva eftersom vi hade tid på bvc efter det. Där var det vanlig vikt- och längdkoll, läkarundersökning och vaccination. Nu är lillstumpan hela 80 cm lång och väger ca 11,1kg. Läkarundersökningen gick bara fint. Sprutan däremot var ju inte så roligt men snabbt var det glömt. Vi diskuterade även kattallergi med tanke på att Mika aldrig riktig blir helt 100% frisk. Så nu har vi en remiss till barn där de ska kolla upp eventuell allergi. Jag hoppas verkligen inte Nova är problemet. Hon är visserligen av allergivänligare ras (sibirisk) men det behöver inte betyda att Mika faktiskt tål henne. Jocke är allergisk men han har inga problem med Nova. Jag hoppas verkligen inte att Mika är allergisk. Jag vet vad vi måste göra då men jag vill inte ens tänka tanken på det än..

Glad tjej som inte ville lämna lekhörnan på bvc
Efter bvc åkte vi hem och tog vagnen upp på mitt jobb istället. Mika somnade som en stock och sov hela 2,5h. Perfekt för då hann jag fixa en hel del på jobbet. Vid tretiden vaknade Mika och då vandrade vi hem och började med middagen. Ikväll har vi även varit ut och cyklat, varit på strömpilen en kort sväng och gungat i lekparken på hemvägen. 


Gungeligung


Eftersom jag har träningsfri kväll så är det soffhäng som gäller framför Idol. Sen blir det nog en relativt tidig kväll. Är trött efter en fullspäckad dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar