7 september 2011

Förskola, jobb och träning

Igår och idag vinkade Mika glatt när jag lämnade henne på förskolan. Det kändes ju såklart bra trots att jag vet att det inte kommer vara så varje morgon. Men hon verkar tämligen stortrivas. Trots att Mika sover minst 10 timmar per natt blir hon ändå trött efter frukosten och får då powernap'a 30 min så hon orkar till lunch. Sen sover hon 2 timmar efter lunch. Det blir egentligen inte överdrivet mycket tid över för annat med tanke på alla måltider och sovstunder. Därför blir hon väl inte uttråkad heller och det är ju bra. Mika vistas på förskolan från 7 till 16 alla dagar förutom fredag då hon får åka hem efter mellis.

Idag har det varit rätt körigt på jobbet och då mest psykiskt. Kände att jag tappade sugen lite på förmiddagen men tack och lov återfick jag den senare mycket tack vare snälla och omtänksamma medarbetare. Ikväll har jag varit på IKSU och kört Indoor Walking och Core. Blev överlycklig när jag fick en sms av Annika på eftermiddagen där hon skrev att hon ville följa med. Yay! Som sagt alltid kul med sällskap. IW var verkligen jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. 55minuter blev bara jobbigt och långdraget. Så nästa gång blir det nog 40 minuter. Det känns mer lämpligt. Alternativt att jag kör "själv" för då kan jag ju se tv samtidigt. Lättare att koppla bort det jobbiga då :)

2 kommentarer:

  1. SV; den där såsen var superenkel. Stekte paprika, två skivade vitlöksklyfor och oliver. Blanda sedan i 2 dl grädde, 2 mtsk mjöl och 2 dl vatten. Krydda med rosmarin, salt och peppar. Voila. Supergott :)

    SvaraRadera
  2. Tack för sällskapet! Håller med dig om att 55 känns drygt och länge, hellre 40 minuter så hinner man inte bli så less. Känns i magmusklerna idag iaf från core-passet :)

    Roligt att höra att Mika trivs så bra! Ingen fara med tröjan förresten, vi tar den vid tillfälle. Då har vi en bra orsak att ta den där middagen snart ;-)

    SvaraRadera