18 september 2011

Helgen

Bortsett från att ingen kom på lägenhetsvisningen igår så har vi haft en bra och trevlig helg. Mamma och pappa har som sagt varit här. Mamma hade facklig fest här i stan på fredagskvällen så jag och Mika umgicks med pappa. Vi åt baconinlindad kyckling fylld med Bonjourost (grekisk viklök) och såg sen Idol. Jocke åkte räkbåt med sina arbetskompisar så han kom inte hem förrän på natten. När vi vaknade på lördagsmorgonen tassade jag och Mika ner till övernattningslägenheten och gratulerade mamma på födelsedagen. Hon fick en HTC telefon av pappa och ett presentkort på Popshop av oss andra. Lördagen bestod mest i städning för vår del. Mamma och pappa var snälla och hjälpte till samt skötte Mika. Efter visningen åt vi pizza till middag innan mamma och pappa åkte hem igen. Tio poäng till Robertos.

Idag har vi inte gjort mycket alls. Jag hade lite "lingonveckaont" i mage och rygg i morse och när det blev bättre på eftermiddagen ryckte jag upp mig och åkte till IKSU och tränade Bodypump. Körde ovanligt hårt idag och efter passet kände jag mig stolt över att jag orkat så pass mycket. Skön känsla!


Mika har förresten inte varit helt kry denna helg. Hon blev på fredagskvällen väldigt snorig och igår på morgonen så kände jag på hennes panna av en slump och tyckte då hon var lite varm. Tänkte inte mer på det eftersom hon inte visade några tecken på att vara krasslig. Efter att Mika sovit på eftermiddagen kollades tempen och den visade då 38,5. Idag var hon nästintill feberfri på morgonen och snorandet är i stort sett borta. Det är väldigt svullet i munnen så det är nog ännu fler tänder på G.



Bokläsning innan sovdags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar