13 januari 2012

Beställning från IKEA

Igår la jag slutligen en beställning från IKEA och den blev inte riktigt som jag tänkt mig :) För det första så insåg jag efter lite mätning att STUVA förvaringen helt enkelt är för "stor" för Mikas lilla rum. Speciellt på djupet då den bygger 50cm. Istället blev det en "avlång" EXPEDIT. En vit sådan med två vita dörrinsatser. Den blir bra tillsvidare som större förvaringsmöbel. Jag beställde också ett vitt LACK bord och två gröna MAMMUT pallar. När dessa möbler är på plats får vi helt enkelt se vad mer som kan passa in. Jag var även inne på att köpa en garderobskombination ur STUVA serien men den skulle bara ta onödigt med utrymme och Mika behöver inte heller ha sina kläder på sitt rum. Det har hon inte haft hittills heller.


       
Ja sen blev det MALM byrån med sex lådor fast den som är tre lågor hög så att säga. Den ska stå i sovrummet. Vi skippade BOKSEL och BESTÅ till vardagsrummet och beställde istället en bäddsoffa, nämligen IKEA PS HOVET i rutigt tyg. Vi är i mer behov utav en bäddsoffa och jag tror att den kommer passa bra i det "tredje rummet". Så nu återstår "bara" två veckors väntan på leverans. 

  




Bilder: IKEA.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar