27 januari 2012

Krasselvecka

Vår vecka har innehållit en massa sjukdom och krassel så den har inte varit så intressant. Min rethosta har varit fruktansvärd och när jag egentligen skulle ha legat hemma och vilat så har jag jobbat. Inte så smart men jag har inte haft möjlighet till annat. Köpte medicin för hostan och fick värsta bröstsmärtorna så den kunde jag inte fortsätta med. Nu är jag däremot på bättringsvägen men då är Jocke krasslig istället. Han fick feber på tisdagskvällen och har sen dess varit dålig.

Det är bara Mika som är relativt frisk bortsett från lite snor och hosta men det börjar vi bli så vana vid. Hon råkade däremot ut för en lite värre fallincident på förskolan igår där hon ramlade baklänges från en soffkant och slog huvudet och ryggen. Efter gallskrik så blev Mika efter en stund väldigt tystlåten och ville bara sitta i knät på pedagogerna. Inte alls likt henne. Så jag åkte dit och kände rätt snart att det inte var någon större fara. Mika blev nog mest rädd och skärrad men fick såklart ändå följa med hem till pappan. Mika brukar inte klättra, på sin höjd upp i vår säng eller i soffan. Samma uppfattning har personalen på förskolan. Förhoppningsvis lärde Mika sig någonting av detta men vi får förstås hålla koll. En olycka händer ju så lätt..uppenbarligen.

Ikväll har vi ätit en god middag och väntar nu på IKEA leveransen som kommer om 20 minuter. Så nu vet vi vad vi har att göra i helgen! :)

Mika facetime:ar med sin kusin Holger

2 kommentarer:

  1. Vad hemskt att behöva åka till förskolan och inte veta om det har gått bra med fallet eller inte, man är ju rätt maktlös som förälder när man inte är på plats. Men himla skönt att det gick bra! Kram på er och ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  2. Huvva, fallolyckor är inte roligt. Man tycker att jag borde blivit van men det är snarare tvärtom, man går omkring och är orolig hela tiden. Tur att allt gick bra för Mika!

    Krya på er också, kram!

    SvaraRadera