16 januari 2012

Rörproblemet löst

Idag fick vi veta att de vattenrör som är dragna mitt på väggen i köket kommer dras om. När vi var på besiktningen av lägenheten så tyckte jag det var konstigt att man kunde få dra rören sådär mitt på en vägg. När besiktningsmannen för vvs kom så bekräftade han mina misstankar och sa att så fick man inte göra eftersom möjligheten med att kunna möblera och smycka ut väggen begränsades då avsevärt. Anledningen till att de gjort sådär är att våningarna ovanför oss har ett fönster på denna vägg och jag antar att rören där går bredvid fönstret. Så de gjorde väl helt sonika likadant med rören i vår lägenhet trots avsaknaden av fönster. Men idag meddelades vi alltså om att rören kommer att dras om MEN till våren/sommaren pga kylan. Annars måste de tömma hela rörsystemet på vatten och det kan ju vara lite omständigt. För oss spelar det ingen roll NÄR det blir bara ATT det blir. 


Vidare kan man ju ifrågasätta varför man sätter eluttag sådär långt upp på väggen. Helt sjukt fult men tydligen okej. Jag hade gärna sett en Stringhyllekombination med b la vitrinskåp på denna vägg men eftersom en sådan kostar multum så lär det lär väl bli någon skänk av något slag. Något som döljer uttagen i alla fall. Detta väggprojekt är däremot inte prioriterat och får ligga vilade tillsvidare.

Någon som vill köpa de svarta golvljusstakarna i gjutjärn förresten? 

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni får det åtgärdat, även om det var idiotiskt att det blev så från början!

    SvaraRadera
  2. Härligt att saker och ting går att lösa! För det var verkligen inte en logisk placering när man inte hade något fönster där. :)

    Saknar er! Men stormtrivs på nya arbetet också, hälsa!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att de fixar det, såg faktiskt lite störande ut för på en sån vägg vill man ju möblera! Det stämmer att vi har fönster där och att rören går just brevid, men jag tycker ändå att de är störande då vi har en skänk som måste pressas in på centimetern och det hade blivit mycket bättre utan rör.. Tack för gratulationerna på Alvas födelsedag också :) Kram

    SvaraRadera