11 januari 2012

Sjukdomsstatus

Jag har varit hemma sen i måndags med Mika. Ögoninflammationen blev som värst i tisdags och då ringde jag bvc. Eftersom jag ringde rätt sent på dagen så fick vi inte komma förrän igår till läkaren. Läkaren kollade ögon men också hals och öron. Mika är lite röd i hals och öron men inget allvarligt. Det hör nog till förkylningen hon har. Läkaren tyckte inte vi skulle behandla med antibiotika än utan avvakta om det blir bättre. Det var ett bra beslut för idag är det mycket bättre i ögonen. Däremot har hon lite feber nu men det kanske hör till utdrivningsprocessen :) Mika blir nog hemma hela veckan och Jocke får vara hemma imorgon och på fredag då jag återgår till jobbet. Jag har jobbat rätt mycket hemifrån och vi har även varit på kontoret så nu kan med gott samvete stryka en av vab-dagarna. Det är najs att kunna ha den möjligheten.

Annars har vi inte gjort mycket. Igår medan Mika sov i bilen var jag och beställde hatthyllan jag skrev om i föregående inlägg. Den får duga. Spanade in "Plector" bordet igen och vi får se om det kanske blir det eller något liknande. Jag har bestämt mig för att det kan vara snyggt att blanda upp de raka formerna med några runda. Annars blir allting så kantigt och det vill jag inte. Sen åkte jag på Plantagen och handlade fyra vita krukor och fyra gröna växter. Plantagen har halva priset på ALLA gröna växter så passa på! Paradisträd/ crassulamix och garderobsblommor är mina favoriter. De är inte bara fina och gröna utan också kanske de mest lättskötta växterna. Sådant gillas :)


Bild: Plantagen.se

 





Bilder: Google



1 kommentar:

  1. Jag har också handlat på Plantagens rea! Jag gillar också de enkla växterna då jag inte direkt kan strya med mina gröna fingrar, harkel :)

    Jag köpte dock en växt som hette hoya som jag diggar stegnhårt. Tror det är nån slags "porslinblomma" finns både på både och båge och spalje =) passade väldigt bra i fönstren på övervåningen!

    SvaraRadera