15 januari 2012

Färdigdiskuterat

Vilken skillnad det var att vakna i morse jämfört med igår. Idag tog jag mig mycket lättare ut sängen. Gick och checkade av febern direkt och den var nästintill väck. Istället har jag lite knas i halsen men det gör inte så mycket. Huvudsaken jag är på benen. Idag har vi bland annat diskuterat sängfrågan här hemma. Alltså om vi ska köpa en ny säng till Mika. Det slutade med att vi köpte sängborden från SB Nord istället. Så kan det gå! Nämen, vi kör på spjälsängen tillsvidare. Det är ju inte så att Mika växt ur den direkt. Det kommer säkert en tid framöver då ett sängbyte känns mer aktuellt än vad det gör idag. Det finns mycket annat att prioritera som t ex sängbord :P Vidare måste jag fortsätta fundera på hur en eventuell sänggavel skulle kunna se ut samt vilken typ av belysning vi ska ha. 

4 kommentarer:

  1. Haha här sitter det inte fast minsann! Vad nöjd Mika ska bli när ni sätter prio ett på ett par sängbord :) tur hon inte förstår, hihi.

    Nä det skulle nog bli hur bra som helst det också fast då blir det inte lika mjukt och skönt under rumpan :-)

    SvaraRadera
  2. Oooops, råkade radera din kommentar om fåtöljen :/ klick klick!

    SvaraRadera
  3. Vi har också funderat fram och tillbaka på Alvas säng, men vi kör nog på spjälsängen ett tag till för som du säger så är den ju inte för liten än på ett tag. Men snubblar jag över någon fin och billig växasäng så blir det nog ett köp, men det känns ingen brådska! Kul med alla nya möbler från ikea och sängborden, blir superfint! Skulle vilja ha helt nya möbler till sovrummet jag med, det är bara gamla blandande möbler just nu men vårt sovrum har blivit sista prio känns det som, får ta ett rum i taget :)

    SvaraRadera
  4. Haha, vad roligt att det blev de sängborden ändå! Vi ska också behålla spjälsängen ett tag till, det känns bara onödigt att köpa en ny säng som kanske innebär att hon springer upp och ner hela tiden. :)

    SvaraRadera