4 januari 2012

Matbord

Efter jobbet idag åkte vi förbi Mio och kikade på matbord. "Cooper" från Mio har alltid varit en favorit men jag fastade för ett annat lite mer (i mina ögon) annorlunda bord, nämligen Sarek. Med annorlunda menar jag formen, som är rektangulärt (i den modellen vi tittade på) men i mitten av långsidorna så är skivan lite utåtbuktad. Låter ju urfult men jag tycker det är en fin och lite häftig effekt. Sarek känns lite "varmare" än Cooper då kanterna på skivan inte är laminerade. Dessutom älskar jag bordsbenen på Sarek. Hur som haver så är bordet och stolarna "Frank" i (fejk)skinn i paketpris på rea nu. 

Cooper 

Sarek
Frank
Frankstolen var jätteskön att sitta på och jag kan faktiskt tänka mig dessa trots att jag känner mig lite skeptisk till formen på stolsbenen. Inte toksnygga men de bör i alla fall göra stolarna otroligt smidiga att dra fram och tillbaka på en matta (som jag också vill ha under möblemanget).

Här ser man bordets form tydligare tillsammans med stolarna. Vill ha en liknande matta men utan fransar.

Paketpriset på Sarekbordet och sex Frankstolar är ju egentligen inte alls billigt trots att det är på rea. Men kvalitet får nog faktiskt kosta i det här fallet. Kanske måste åka och kolla läger på EM och den nya möbelaffären Svenska Hem också. Sen är inköpslistan lång på vad som ska köpas in till vår nya lägenhet så frågan är väl vad som ska prioriteras först.

3 kommentarer:

  1. Vi tittade på båda dessa bord till vårt hus och köpte Cooper, som vi är grymt nöjda med. Bordet känns stilrent och passar in bra hos oss, men det allra bästa är att det har två iläggsskivor som förvaras under bordsskivan. Så vi rymmer hela 16 personer vid bordet om det behövs! Sedan kan jag tipsa er om IKEAS stolar Martin som endast kostar 199 kr, om ni vill ha extrastolar som är snygga och stilrena. Vi köpte massa sådana stolar (vi hade dem i lägenheten också så vi kompletterade bara) så att vi rymmer hela släkten om vi vill. Det är förresten lite komiskt att stolsdynorna som vi har köpt till stolarna (från Mio) kostar lika mycket, haha,

    Vilket bord och vilka stolar ni än väljer kommer det säkerligen att bli supersnyggt! ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, köp! :-D

    Klart man får bli irriterad på snön, det bli ju jag med. Blir bara så förundrad över de som gnäller jämt och hela tiden, och framför allt på facebook...kanske borde göra som du och skippa facebook. Blir bara sne av den :P

    SvaraRadera
  3. Vi måste komma och hälsa på snart! Häftigt bord det där Sarekbordet! Själv förstår jag mig inte på matta under köksbord. Snyggt men opraktiskt? :P Kram

    SvaraRadera