8 januari 2012

Status söndagmorgon

Mika har fått en rejäl ögoninflammation. På fredagsmorgonen såg vi att hon var lite geggig i ena ögat och sen dess har det bara blivit värre. Nu har hon i båda ögonen. Värst är förstås på morgonen. Både igår och idag var ögonen igenklistrade. Mika är lite förkyld fortfarande med har ingen feber tack och lov. Hon är pigg och glad som vanligt. Vi ska nog trotsa sjukdomstillståndet och gå ut en stund. Mika vill så gärna åka bob.


Igår var jag på stan med Kicki. Försökte göra mitt bästa för att hitta lite kläder som jag verkligen är i behov utav. Men det gick sådär. Kom hem med två tunikor samt ett nagellack som jag fyndade på rea. Så någonting blev det ju tillslut.


Nä nu har Jocke startat dammsugaren så nu antar jag det är dags att röja lite innan vi går ut. Vi får nämligen besök i eftermiddag av Maria och Marcus!

2 kommentarer:

  1. Åh, så trist med ögoninflammation! Hoppas den försvinner snabbt! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. august hade en ögoninflammation kring jul. han var kletig och röd i bägge ögonen, men de höll sig rätt ok ändå med mycket tvättande. gick över på en vecka ungefär. hoppas mika kryar på sig snabbt!

    SvaraRadera