14 januari 2012

Helt slut

När jag vaknade i morse kände jag direkt att något inte stämde. Kroppen kändes tung och värkte, ja det var med stor möda jag ens orkade mig upp trots att jag sovit gott hela natten. Tog då rätt snabbt ipren och började hoppas på att det skulle bli bättre. Kollade även tempen och den visade på feber så inte så konstigt att kroppen kändes seg. Jag önskar jag kunde säga att det känns bättre nu men det gör det inte. Efter en kortare tripp till mataffären så ligger jag nu i soffan igen, totalt slut. Vi som skulle umgås med Helen och Håkan ikväll, käka älgstek och dricka lite gott. Så blir det inte men Jocke ska i alla fall se hockey och lira tv-spel med Håkan. Jag och Mika får en lugn hemmakväll framför tv:n. Det blir bra, något mer orkar jag inte.

4 kommentarer:

  1. Usch då! Krya på dig! Jag hoppas innerligt att jag håller mig frisk, för på måndag gäller det! Olivia är då fri från magsjuka så hon kan gå på förskolan till veckan också! Så hon tajmade ändå in magsjukan rätt bra! :)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Anna! Jag är också förkyld men har sluppit feber.

    SvaraRadera
  3. Jamen visst vart det ganska bra? :) Dom lyser dom för starkt i och med att vi har fler lampor som lyser i vardagsrummen tycker jag att det skulle räcka med att dom lyser upp litegrann i fönstret och ger ett snyggt sken ner på fönsterbrädorna!

    SvaraRadera
  4. usch då, krya på dig!
    jo, jag ringde vc men de trodde det var virus så jag fick inte komma in och ta prov. :/ men nu är jag bra i halsen igen så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. bäst att ta några vilodagar från träningen så jag får återhämta mig nån gång. synd på ditt iksu-kort, har jobbet tagit tag i att fixa nya ännu?

    SvaraRadera