28 januari 2012

Hylla på plats

Igår kom alltså IKEA möblerna och jag har till att börja med skruvat ihop EXPEDIT hyllan. Den blev perfekt stående i Mikas lilla rum. Efter lite röj blev rummet betydligt mer strukturerat än förut. Nu har jag ställt in allt på måfå i hyllan och ska fixa till det bättre när de två dörrinsatserna kommer. De var försenade och kommer på posten till veckan. Blir bra att dölja lite grejor för annars blir det lätt ett rörigt intryck, precis som det är nu. Nu fattas bara ytterligare någon form av förvaring i EXPEDITEN, belysning vid sängen, hyllplan ovanför sängen, väggdekor, lite tavlor, en gardinkappa och säkerligen något mer :)



Mika blev jätteglad att hennes böcker blivit mer åtkomliga efter att de lämnat flyttlådan. Vi har nog bläddrat igenom nästan alla böcker idag. Hon har även suttit mycket vid LACK bordet och pysslat på med pärlor och annat. De nya möblerna fick nog därmed tummen upp.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att Mika gillar sina nya möbler! Det ser jättefint ut!

    Det rosa &-tecknet i Amandas rum har jag köpt på Lagerhaus. Vi har också ett vitt A som är nästan likadant och det kommer från Designbutiken (men det fanns bara A, B och C). Så jag vet tyvärr inte var du kan hitta ett M i samma stil. Du får bildgoogla som en galning, det brukar jag göra när jag får för mig att jag måste hitta något som typ inte finns. :)

    SvaraRadera
  2. Blev ju skita bra med en expedit i Mikas rum! Den är ju oslagsbart bra när det kommer till förvaring, roligt att både kunna ha korgar/luckor eller annan snygg kombo! Jag ska köpa en ny till Olivias rum fast med bara 4:a fack tror jag. Sen är jag ju sjukt sugen på köpa en stuvaserien till Olivias rum också!

    Den med 1 låda och den utan låda som går att använda som "skrivbord" och ha två pallar eller stolar till så hon kan sitta och pyssla när hon blir lite äldre!

    ( http://momoge.com/wp-content/uploads/2011/01/STUVA-kids-storage-combination-2.jpg )

    Kram!

    SvaraRadera