24 maj 2011

Donarkväll

Imorse kände jag mig pigg och kry så då var det förstås bara att pallra sig till jobbet. Kom ifrån lite tidigare och kunde hämta Mika innan fyra. Pappan i familjen jobbar till sena kvällen så jag och Mika har bara varit hemma. Vi har städat, tvättat och donat. Jag tycker i och för sig att vi gör det nästan varje dag. När Mika drar ut sina leksaker blir det totalt kaos. Sen har vi ju en katt som bidrar med katthår överallt. Näe oj vad jag längtar till en större lägenhet. Men den är ju "endast" sex månader bort.


Mika sover sen åtta. Jag har försökt aktivera henne på bästa sätt så hon ska bli trött. Vi har sagt till på förskolan att hon inte får sova en sekund efter 12 på dagen. Allt för att hon ska bli trött i vettig tid på kvällen. Igår tror jag hon somnade vid tio. Inte okej när man ska upp klockan sex. Mika är som ett lik på morgonen då, kanske inte så konstigt heller. På helgerna blir det ibland senare på kvällen beroende på vad vi gör och var vi är. Om hon är uppe sent så sover hon till åtta-halv nio på morgonen. Det är däremot inte så dumt och jag är glad så länge det håller i sig.

Stensamlaren Mika

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att hon liknar mormor som också är en stensamlare, kommer du inte ihåg Gotland?/Mamma/Mormor

    SvaraRadera
  2. Visst är det donarkvällar typ hela tiden med små barn, herregud vad man torkar, diskar, fejar och donar.. :)

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötnos :)
    Ha en fin dag :)
    http://blogg.mama.nu/wavva/

    SvaraRadera