2 maj 2011

Köksfunderingar

Jag har inte skrivit något mer om lägenhetsaffären vi gjort. Nu är i alla fall handpenningen betalad och just nu sitter vi i "tillvalsträsket". Alla tillval ska vara gjorda innan månaden är slut. Imorgon ska vi på Electrolux och bestämma hur köket ska se ut. Förra veckan fick vi en ritning på hur köket är planerat. Jag såg fram emot att ha ett "öppet" kök men jag blev riktigt skeptisk till hur de planerat köket.




Jag undrar hur i hela friden man ska rymma skafferivaror, porslin samt allt annat som tillhör köket. Det är ju på tok för lite överskåp. Om man dessutom väljer att ha fläktkåpa så går ytterligare ett överskåp bort samt minst 10cm på vardera sida om kåpan. Det leder till att skåpen bredvid måste bli smalare. Jag tycker det är riktigt dåligt planerat för ett kök i en fyra. Vårt nuvarande kök är till och med större och vi bor i en 2a.

Vi vet att det finns många möjligheter till att förändra köket. Det går sätta in mer skåp på väggsidan. Vår plan är att flytta kylen och frysen en meter eller mer och sedan sätta in ett skafferiskåp samt ett under och överskåp till. Vi får helt enkelt se imorgon vad som går att göra. Jag hoppas såklart på det bästa så att man får ut ett så funktionellt kök som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Ja dom var verkligen inte generös med överskåp. Visst det är snyggt och ha det luftigt, men kan anses lite väl tomt på väggen där ovanför bänken, det är ju inte ens ett fönster där? Sätt dit skåp, förvaring får man aldrig för lite av!

    Snyggt i övrigt, ska bli spännande och höra vad ni väljer =)

    SvaraRadera
  2. Ja det såg verkligen jättelitet ut... Skumt...! Skönt att ni börjar bli friska nu! :) Kram

    SvaraRadera