29 maj 2011

Grådassig dag

Vilken gråmulen dag att vakna upp till. Det gör i och för sig ingenting för oss inomhus men Jocke är och jobbar så jag hoppas på uppehåll för hans skull. Jag, Mika och katten ligger fortfarande i sängen. Jag vågar inte skriva hur länge Mika var uppe igår men hon skulle nog med lätthet kunna sova till elva-tolv om jag säger så. Det går ju inte så jag ska strax väcka henne. Jockes brorsa ligger på soffan och sover. Han har varit här hela helgen. Mika är så förtjust i Kristoffer och är sådär blygsöt mot honom till en början. Det är så sött :)

I fredags var vi bortbjudna på 30års kalas hos Håkan och Helen. Det var Håkan som fyllde år och det bjöds på smörgåstårta, snittar och annat gott. Väldigt trevligt. Mika följde med och var pigg och glad tills halv elva då jag och hon åkte hem och somnade faktiskt bums båda två.

Inte ofta Mika har "finkläder" men i fredags åkte de på. Kicki och Daniel kom till oss innan.
Helen hade ropat in en söt lite stol på auktion som Mika ville sitta på hela tiden

Stolen var även en given plats att leka på :)

Igår var vi på Strömpilen och shoppade lite. Jag hamnade på Vero Moda och fick jättebra hjälp från en ur personalen. Ca 1,5h efter gick jag ut från butiken några plagg rikare. Jag skulle verkligen behöva en helt ny kläduppsättning men det är ju svårt att köpa bara sådär med tanke på kostnaden. Sen har jag väl önskningar om att gå ner i vikt och då känns det inte heller relevant att köpa en massa kläder. Men på vägen dit måste man såklart ha kläder som passar för tillfället.

På fredag ska jag åka till Stockholm och träffa en massa vänner. Då kan det ju vara lite kul att ha någonting nytt och inte gamla noppiga trasor. På onsdag ska jag även fixa mitt hår! Som jag längtat! Jag fick tack och lov en tid men det blev inte på den salong jag gått på tidigare. Nåja klippa och slinga kan väl alla frisörer hoppas jag. Jag ska inte ha någon avancerad frisyr heller så.

Nä nu måste jag väcka lillstumpan!


Mika vill ut trots avsaknaden av byxor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar