7 maj 2011

Nu får det vara nog!

Sen i mars har jag totalt rasat samman vad gäller träning och ja matvanor också faktiskt. Jag kom igång så himla bra i början av året men jag visste någonstans att det skulle komma ett bakslag. Men kanske inte av denna rang. Jag tror problemet är att jag satte ribban lite väl högt. Jag tränade 4-5 gånger i veckan och när det tonade ut till 2-3 gånger i veckan och vidare till 1-2 gånger i veckan så kände jag tillslut att det inte gav något. Lite hemskt att man kan tänka så. Att 1-2 gånger inte ger något. Det är väl bättre än ingenting! Så denna gång ska jag inte ställa för stora krav på mig själv.

Inspiration och vägledning kommer direkt ifrån Tella och Sofias bloggar! Tack tjejer för att ni stöttar och peppar oss andra som behöver en knuff i rätt riktning. Tella skrev i ett inlägg igår: "Börja idag. Inte imorgon eller nästa vecka. Idag." Jag har inte alls haft några funderingar på att börja träning i helgen men jag har heller inga ursäkter för att inte göra det. Så IKSU nästa!

3 kommentarer:

  1. Hejja Anna!

    Jag har samma inställning som du tyvärr. Men det är ju sant 1-2 ggr är ju bättre än inget alls! Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa, 1-2 gånger i veckan är jättebra, och ibland kan man få till 3 gånger och då är man superbra :)

    Vi får se till att stråla samman på ett pass snart! Vad tänkte du träna imorgon söndag)?

    SvaraRadera
  3. Heja dig nu! Det är så vanligt att man går in för hårt och sen krashlandar man istället. Lägg ribban lågt och se det som en extra vinst det du gör utöver dina mål. När jag började träna igen efter graviditeten så hade jag som veckomål 1-2 ggr i veckan. Ibland blev det mer och ibland blev det precis det jag hade som målsättning. Jag ska följa din utveckling :-) Kram

    SvaraRadera