1 augusti 2011

En liten dagsutflykt

Idag har vi varit en sväng till stugan i Järvträsk, byn där min pappa är född. Jag har inte besökt den stugan på minst 10 år så se det var sannerligen på tiden. Det var mest när brorsan och jag var små som familjen var där mycket på sommaren. Sen bodde farmor och farfar i samma by så det bidrog såklart till ett mer frekvent besökande. Nu för tiden är det nästan enbart brorsan och hans polare som åker dit. Kanske inte så konstigt med tanke på vilka fiskrika sjöar, bäckar och älvar som finns att tillgå.

I alla fall så har Jocke, brorsan och pappa fiskat medan jag,mamma och Mika har städat upp i stugan lite. Jisses vad spindelnät och döda insekter. Huga! Hittade inredningstidningar från -91 och bland annat stora reklamsidor för Stelton och Stokke. Tänk att gamla klassiker håller sig så bra i vår tid. Men jag är ändå glad över att andra detaljer som t ex färg och materialval på vissa möbler och prylar förändras. Undrar om vi om ytterligare 20 år våndas över hur vi har det nu med tanke på de inredningsstilar som finns idag. Blir spännande att se då :)

Annars så har Mika skött sig jättebra idag. Hon har bland annat ätit hallon direkt från buske och lekt med duplot som fanns i stugan men som vi nu tagit till Öris. Morgondagens bravader är inte bestämda, vi tar helt enkelt dagen som den kommer lite..det är väl semester om inte annat :) god natt!
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar