17 augusti 2011

Innehållsrik dag

Besöket hos Zalina var som väntat väldigt trevligt. Jag, Amanda och Marie fick spana in de byggnationer i huset som färdigställts och kunde konstatera att det blev hur fint som helst. Någonstans så längtar jag till att ha egen tomt med hus men att bygga hus är en enorm process både fysiskt och psykiskt (och ekonomiskt förstås). Så jag känner mig just nu rätt nöjd över vårt val att köpa ännu en bostadsrätt som är helt "nyckelfärdig". Hur som haver så blev det en hel del snack både om det ena och det andra. Marie ska ju gifta sig i oktober och Amanda ska ha bebis i slutet av september. Så snacket var rätt centrerat kring dessa ämnen plus jobb då vi är arbetskompisar. Jag glömde tyvärr min kamera hos Zalina därav inga bilder..

Sen har mäklaren varit här och det var verkligen en snabbvisit. Vi skrev under kontraktet och diskuterade lite om utgångspriset. Vi låter i princip mäklaren bestämma priset för att vara säkra på att det här går vägen. Han skulle höra av sig nästa vecka när han funderat klart. För det är lite trixigt att sätta pris när det är nyproduktion eftersom man inte har något att jämföra med.

Till sist har vi kollat på en bil ikväll i Täfteå. Helt okej bortsett från lite rost och små lackskador så då blir det såklart inget köp. Det är faktiskt riktigt svårt att hitta en äldre bil som är fräsch både invändigt och utvändigt har vi märkt. Nåja biljakten fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar